تدریس در کودکستان

نسیم قائن ،
آنچه برای کودک سنگین و طاقت فرسا است از او نخواهید. حضرت علی(ع)
مهدها وکودکستانها مراکز، موسسه وکانونهای فرهنگی و تربیتی و دولتی یا غیردولتی میباشند که مسئولیت مراقبت و فرایند یاددهی- یادگیری کودکان را در ابعاد زیستی روانی و اجتماعی بر عهده دراند. کارشناسان تعلیم و تربیت عقیده دارند که شخصیت هر انسان در شش سال اول زندگی شکل میگیرد و لذا سالهای اولیه زندگی کودک از نظر تعلیم وتربیت بسیار پر اهمیت می باشد که کوتاهی در مورد آن زیان بار است . امروزه جهت رشد و بالندگی بهتر کودکان از مراکزی نظیر مهد کودکها استفاده میشود که هدف از ایجاد این مراکز کمک به رشد جسمانی ، ذهنی ، عاطفی و اجتماعی کودکان و در نهایت کمک به شکوفایی استعدادها و علایق آنان می باشد فرآهم آوردن فرصتها و تجارب یادگیری متنوع برای کودکان از سن چهار ماهگی تا قبل از ورود به دوره دبستان بر عهده این مراکز میباشد. و برای موفقت این مراکز لازم است که از لحاظ محیط فیزیکی و نیروی انسانی از وضعیت مناسبی برخوردار باشند، که عمدهترین نیروی انسانی این مراکز را مدیران و مربیان تشکیل میدهند. و لازمه موفق عمل نمودن این افراد هم این است که آنان اولا با اهداف دوره پیش دبستانی اشنایی داشته باشند ثانیا راههای رسیدن به اهداف را تجربه نموده باشند و ثالثا با تکنیکهای اداره کلاس آشنا باشند.
کتاب تدریس در کودکستان با هدف کمک به مربیان و مدیران این مراکز برای تسلط پیدا کردن آنان بر مراکز تهیه و تدوین شده است و راهنمای خوب و مفیدی میتواند برای مربیان و مدیران کودکستانها باشد این کتاب را در کتابخانه امام رضا(ع) بجویید.
کتابخانه امام رضا (ع)قاین، بلوار بسیج، تلفن ۳۲۵۲۶۰۰۶و۳۲۵۲۶۰۰۷
E-mail : q.lib@live.com